Monday, 3 November 2014

Survey for Wiklund's customers 2

The survey also had open questions where the aim was to find reasons why people shop in the inner city and how Wiklund differentiates from other market places. The following results have been gathered from the answers (in Finnish). The results will be translated to our group later!



Miksi päädyt asioimaan keskustassa?
-          Asuu keskustassa
-          Hyvä etäisyys suhteessa palveluiden määrään
-          Kotimatkalla
-          Liikenneyhteydet
-          Avopuolison mukana
-          Valikoima
-          Shoppailu / ajanviete
-          Vaatteet
-          Meikit
-          ”kaupunki on aina kaupunki”
-          Ajanviete

Miksi valitset Wiklundin suurten vähittäismyymälöiden sijaan?
-         Kosmetiikka
-           Laadukkaammat merkit
-          Lähellä
-          Palvelu ja laaja tuotevalikoima, esim . lahjojen ostamiseen täydellinen
-          Sijainti parempi autottomalle
-          Saatavuus
-          Erikoisvalikoima
-          Brändituotteet
-          Houkuttelevammat tuotteet
-          Laatu
-           
-          ”Vaatteet ja kodin elektroniikka on mukava ostaa ajan kanssa viihtyisässä paikassa.”
-          ” Jos pyörin keskustan alueella, miksi turhaan vaivautua kauemmas? Ja isot kaupat osaavat olla usein hyvin hankalia ja myyjiä saa aina metsästää jos heitä kaipaa.”
-           

Miksi valitset Wiklundin erikoisliikkeiden sijaan?
-          Luotettava palvelu
-          Hinta/valikoima
-          Saman katon alta saa laajalti eri tuotteita
-          Jos tarvitsen monenlaisia asioita kerralla
-          Jos tarve on äkkinäinen
-          ”Ei tarvitse kiertää sataa kauppaa”
-          ”Matalampi kynnys tulla katsomaan tuotteita 100% varman ostoaikeen sijaan.”
-          Sopii kiireeseen
-          Aukioloajat
-          Ei niin ”intiimi” tunnelma
-          Tarjoukset
-          ” Tunnen Wiklundin valikoiman melko hyvin, joten sieltä on helppo lähteä hakemaan jotain tiettyä.”
-          ” Jos lähtee vaate- tai elektroniikkaan, pitää tietää melko tarkalleen etukäteen, mitä aikoo ostaa sillä eri brändien tuotteita on rajattu määrä. Wiklundilla voi vertailla eri merkkien välillä ja ostaa samalla kertaa vaikkapa vaatteita ja leivänpaahtimen.”


-Lauri

No comments:

Post a Comment